onsdag 10 mars 2010

Vilken underbar dag!


Tänk att man kan ha det så här bra. Dagen började ju inte speciellt upplyftande, men har blivit kanonhärlig.
Jag slängde alla måsten över axeln, började plocka lite här hemma, bakade ett par sorters kakor, fick fikabesök som avnjöts i vårsolen på altanen. Tänk så härligt!

Sen en uppfräschande dusch, iväg för att köpa tulpaner (på bilden står de och "drar" vatten), fika hos väninnan Anne-Marie, som dessutom blev mormor i går, upplyftande telefonsamtal från bästa Sandra. Hon ger mig så mycket energi och vi hade mycket skoj att berätta och fnissa kring. När vi pratar så går ett rådjur upp på min altan, hos Sandra har ett rådjur lagt sig på grannens garageuppfart. Tyvärr är det på väg bort på bilden så det syns inte så väl, men bara så ni vet, ett rådjur är det!

Nu får det bli lite mat, är ensam hemma ikväll - så det jag verkligen kommer att sakna är godnattkram och godnattpuss, men det tar vi igen när "gubben" är hemma i morgon kväll. Han tror inte att jag är hemma då, men si det är jag - mitt möte har blivit flyttat. Får fixa något gott till honom. Nu tar jag ett glas vin! Kram till er alla!

2 kommentarer:

  1. Grattis Du livsnjutare! Så gick ännu en dag i det positivas tecken. Det ligger mycket värme i vad Du skriver och det låter riktigt inbjudande, faktiskt så man längtar till kakor, solsken, altan och rådjur. Skål och ha en bra natt!

    SvaraRadera
  2. Det ska bli mitt yrke ett tag framöver, Livsnjutare. Känns helt OK. Krama alla nere i Skåneland.

    SvaraRadera