fredag 5 mars 2010

På spåren

Nu är MHK uppe på rälsen, tåget rullar, för igår hade jag ju en presentation för fritids- och kulturutskottet i Motala. En brokig samling människor, vilket det självklart ska vara. Representanterna ska väl representera befolkningen i staden. Vi, Maria och jag, kände att de lyssnade och nu får vi vänta och se om vi är på spåret.

I spåren efter TRR:s aktiviteter startar vi idag ett nytt nätverk. Det ska bli intressant att se vad vi kommer att göra framöver, hur ofta vi kommer att träffas och var vi kommer att träffas nästa gång. Vet ni att ca 70-80% av anställningslösa får ny anställning genom sitt nätverk? Det är en hög siffra, eller hur? För min egen del ser jag också nätverken man har, som en social inrättning, jag mår bra av att träffa människor och alla tillfällen ger mig energi. Situationen som anställningslös gör att det är svårare att fylla på "loket", vet inte om man blir mindre mottaglig? Det har nog med självkänslan att göra. Än en gång inser jag vikten av att känna sig "behövd". Hoppas vi blir många vagnar i det här "tåget".

Fredagskvällen blir lugn och skön, lite god mat, ett gott vin och se på och se till att vi är På Spåret.

3 kommentarer:

  1. Om nätverk är så effektiva, vore det kanske idé att föreslå AF att bli ett sådant. Jag tror inte de ha 70-80% verkningsgrad. Men ska man göra det, måste man fundera på vart nuvarande personal ska ta vägen. Eller så löser det sig genom nätverkets försorg och alla får jobb. HURRA!

    SvaraRadera
  2. Ja tänk om det vore så enkelt. Hörde idag en historia om AF som jag skriva om framöver. Helt sjuk! När AF söker nya jobbcoacher, fick alla sökande komma i grupper om 20/grupp. Speed-intervju 5 min var för att välja ut de som skulle gå vidare. Verkar seriöst, så jag tror säkert att de jobbar med nätverk om 20/grupp, eller vad tror du?

    SvaraRadera
  3. Tror Du 70-80% fick jobb? Eller 1 i varje grupp? Jag har länge misstänkt att de håller på med någon form av lottdragning. Detta bekräftar en del av den misstanken. "Oscar-skjorta" "Nej"! "Tack! Nästa"!

    SvaraRadera