torsdag 11 mars 2010

En vanlig torsdag

Varför finns det mardrömmar? Vaknade inatt, hade drömt att någon slog mig med en klubba i huvudet, bara för att jag är anställningslös! Kan inte riktigt komma ihåg hur drömmen gestaltade sig, men otäckt var det i alla fall. Håller jag på att tappa greppet? Det är skönt att känna att det bara var en dröm.

Idag tror jag blir en härlig dag. Ska städa av lite på morgonen, vid 10-tiden kommer vännen Inga-Lill hit. Hon vill ha lite hjälp med att lägga upp ett par kjolar. Hon ska snart åka till värmen, och jag är inte ett dugg avundsjuk, hi hi hi. Först ska de besöka New York och därefter en kryssning på varmare breddgrader. Kan det vara skönt, nu när vi går mot en så underbar årstid till mötes här i lilla Svedala? Självklart önskar jag att de får en underbar resa. Det är de värda.

Ska åka och handla lite mat idag. Jag ska försöka att planera lite vad som ska ätas ikväll, när min älskade kommer hem. Jag intar köket nu - han kan ju inte protestera. Normalt är det han som äger köket, och som han brukar säga - man ska göra det man är bäst på. Och bäst i köket, det är han!!

Nu börjar en riktigt härlig marstorsdag, ha det riktigt bra!

3 kommentarer:

  1. På torsdagar äter man ärtsoppa, så att det i morgon kanallar när man går!

    SvaraRadera
  2. Struntar i ärtsoppan i dag, vi pillar räkor istället. Ägg o majonnäs kan göra att det knallar ändå i morgon.....

    SvaraRadera
  3. ja, och det luktar värre!

    SvaraRadera