tisdag 23 mars 2010

Dripp, dropp, dripp, dropp....

Vårregnet har kommit, det luktar vår, det "droppar" vår - snart snöfritt kanske? Vaknade idag till ljudet av vårregnet, det är faktiskt härligt när man ger sig tid att lyssna. Tråkigt är dock att det verkar som dripp och dropp även smittat av sig till mig. Känner mig lite småhängig, nyser och fryser. Hoppas jag kan bota och mota bort bacillerna.

Idag ska ett tvätteri manglas. Och då menar jag inte manglas av mangel, utan jag ska ta reda på de tjänster som tvätteriet kan erbjuda hotellet. Blev det krångligt? Hur mycket lakan, handdukar etc behöver vi i förrådet, undrar om räknar ut det efter beläggningsgrad? Får ta mig en funderare.....

Kvällen ska ägnas åt handboll. Styrelsekursen Framtidens förening fortsätter - den här gången kommer det att handla om föreningsjuridik och föreningsekonomi. Två stora, viktiga ämnen - men det låter inget kul. Hoppas på bra föreläsare som gör att det blir skoj.

5 kommentarer:

  1. Kan meddela att all snö är borta i Kristianstad. Vårfåglarna är redan här tillsammans med snödroppar etc. Det rent av spritter i kroppen även på en gammal........

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt när det spritter..... på många sätt!

    SvaraRadera
  3. Är det härligt på många sätt eller när det spritter på många sätt?

    SvaraRadera
  4. när det spritter på många sätt......

    SvaraRadera