lördag 27 mars 2010

Våren är här!

Riktigt härlig vårluft mötte mig när jag gick ut för att hämta tidningen idag. Oh, det är bara att njuta.

Men precis som ordspråket, det som göms i snö, kommer upp i tö. Och det gäller här! Jag är ju som de flesta vet en lat missbrukare, rökmissbrukare. Det syns i rabatten - många fimpar under vintern blev det! Dessa ska bort idag.

När jag gick till brevlådan gjorde ytterligare en upptäckt, som har anknytning till samma ordspråk. Rabarber på G. De har också gömts i snön. En liten, liten röd knöl tittade fram. Är det något som är vår, är det väl rabarbern, tänk en paj med vaniljsås i vårsolen. Vi är snart där.

Nu ska älsklingen och jag åka till stan för lite lördagsshopping. Det inträffar ca 2-3 ggr per år att maken föreslår en sådan aktivitet, så jag är inte sen att hänga på. Bäst att skynda på lite med morgonbestyren, så att vi verkligen kommer iväg..........vårkläder och vårväder - underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar