torsdag 4 mars 2010

Härlig energi

Igår fick jag telefonsamtal av en f.d arbetskamrat. Helt otroligt vad mycket energi hon delar med sig av. Jag blev så otroligt glad och peppad. Känslan sitter i även nu på morgonen, raskt fixade jag lite vardagliga bestyr. Tack Sandra!!!!

Nu förbereder jag den presentation jag ska göra för Motala kommuns bildnings- och kulturförvaltning i dag. Jag ska visa vad MHK är, vad vi gör och hur vi ser på framtiden. Ska bli spännande. Tänkte mig inte för igår, jag ställde en fråga till en av ledamöterna: Vet alla om vårt skrivelse till er? Så löd frågan. Självklart vet alla det, allt man skickar till en kommun är offentligt handling. Tänk så dum jag är......... !!!! Skitsamma, jag ska göra en bra presentation idag, hoppas att det gynnar MHK i slutändan.

Efter detta framträdande ska jag tänka igenom morgondagen. Då startar jag nämligen upp ett jobbnätverk här i Motala. Har fått bra gensvar från kontakterna jag skickat inbjudan till. Ska försöka fixa till någon hembakad kaka att bjuda på. Vi har fått tillgång till konferensrum i TRR:s lokaler till den här första träffen. Vi får göra en plan för fortsatt nätverkande när vi träffas i morgon.

3 kommentarer:

  1. Offentlig handling måste också läsas. Vem vet om de hade läst den? Frågan var verkligen befogad. Om Du visste hur många protesskallar det sitter där skulle Du inte ens tänka tanken på att Du gjort något fel. Nej, kör på!

    SvaraRadera
  2. Jag körde på..... ledamöterna blev impade över vår verksamhet. Verkar som det kommer att ge resultat.

    SvaraRadera
  3. Du gör ett bra jobb och det är glädjande om det går hem. Nu är det bara att hålla dem vakna och se till att de kommer ihåg Er......lobbying eller vad det heter. Kör på! Det kan bara löna sig!

    SvaraRadera