tisdag 9 mars 2010

Administratör

Administration - det är vad jag ska ägna mig åt idag. Det är en massa förberedelser i klubben som bara måste slutföras nu. Vi har massor på G, och det måste organiseras. Jag måste också bestämma mig för lite kurser jag vill gå.

Jobbsökande är faktiskt också en form av administration. Leta annonser, kolla med nätverket, skriva ansökningar och få iväg. Oj vilken kraft det går åt till det här. Tyvärr har mina vänner fått stå tillbaka några veckor. Måste ta tag i det, vänner har man bara några stycken - bekanta kan man ha många. Men att vårda vännerna är viktigt. De kan försvinna, jag vet. Efter att ha kommit tillbaka till Motala, och verkligen fått erfara vilka som är mina vänner, gör att jag är tacksam över dem. De betyder särskilt mycket när man har motgångar, men vårdas de inte i medgång så kan loppet vara kört.

Kanske en stund i solen ingår i dagens schema. Bäst att ta vara på ljuset, för det behövs. Tycker att jag hör att alla är trötta nu och får vi lite mer ljus kanske det blir bättre. Kanske kan passa på att putsa ett par fönster, för fy tusan så smutsiga de är. På ena sidan av huset är det inte möjligt att komma fram och vet ni varför - jo det är SNÖ utanför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar