söndag 7 mars 2010

Kyla ute, kyla inne - men inte i sinne

Kyligt ute, kyligt inne. Ja en kall vintersöndag kan man lugnt säga att det är. -9 grader utanför husknuten, + 13,5 grader inomhus och jag behöver hämta in ved, för att få upp temperaturen.
Efter som vi igår var i Rappestad för att umgås med barnbarnen, och kom hem vid 01.00 så hann vi inte elda upp i spisen. Därför har vi det kallt inne idag. Tyvärr kan vi inte skylla på någon, vi kunde ju satt på elementen, men se det gjorde vi inte. Nu får jag skriva lite fort här på bloggen och sedan rusa ut i vedboden och fylla på depån.

Det räcker inte med den kylan idag. Ska passa på att frosta ur frysarna också. Bäst att passa på när det är minusgrader ute. Det är en av de värsta sysslor jag vet. Hatar verkligen att plocka bland fryspåsarna. Mina händer är inte skapta att jobba i kyla. Det innebär att jag uteslutit ett yrke - frysarbetare. Lovar att jag inte ska söka sådana jobb.

Söndagen kommer att innehålla lite planeringsjobb, både för oss själva och för klubben. Kan vara ganska skönt att få det fixat - vi har skjutit på vissa saker länge nu - men idag tar vi sats. Det finns många som tar sats idag - då tänker jag på alla Vasaloppsåkare. De verkar ha fina förhållanden så det blir spännande att följa deras kylslagna resa mellan Sälen och Mora.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar