onsdag 10 mars 2010

Tristess

Vad ska jag göra? Idag vaknade jag och funderade på vad som står programmet idag. Konstaterade att det händer inget kul, bara det gamla vanliga - surfa lite, skriva i bloggen, kolla kansliet - tråkigt, tråkigt och åter tråkigt. Och varför är det tråkigt just idag? Uppgifter som vissa dagar gör mig glad, gör mig uttråkad idag. Det handlar säkert om den här berg- och dalbaneresan man är ute på just nu.

Skärpning! Jag har massor att glädjas åt. Jag ska sätta igång och baka lite, det kommer barnbarn i  helgen och då går det åt lite godsaker. En kompis blev mormor för första gången i går. Jag frammanade känslan jag själv hade första gången. Tänk vad lycklig jag är, 5 egna och 4 bonusbarnbarn finns i familjen. Jag tar nog en tur till blomsteraffären också idag. Vårblommor ger extra glädje och nu när vårsolen lyser så härligt utanför fönstret så får blommorna lysa upp inomhus. Våren är på G!

Nu sätter jag igång, ska berätta senare vad jag bakat!

1 kommentar: