lördag 13 mars 2010

Lördagsmys

Nu har jag skickat dottern till sitt jobb, och kvar är två härliga, morgonsömniga barn. Vi lördagsmyser framför morgon-TV. 3 st ligger i soffan, med filtar på sig och brasan sprakar i spisen. Den 3.e är alltså mannen. Mys, mys och åter mys.

Vi får se vad dagen har att erbjuda. Lite stjärtlappsåkning, grilla korv och lite handboll. Tror att 2 andra barnbarn kommer på fika.... gud så mysigt.

Mysigt var det i går kväll, firade att jag fått praktikplats med gott vin, god mat och mys. Jag flyger lite på moln just nu.... kan nog inte riktigt fatta att jag ska få börja jobba med något som jag verkligen brinner för. Tänk att få vara med och bygga upp en helt ny verksamhet, helt fantastiskt. Ska försöka att göra ett bra jobb, så att det kan bli en förlängning..... kanske rent av en riktig anställning. Idéer är ju inte bristvara för mig, så nu måste jag omsätta dem verkligheten.

Tycker att det låter lite mycket på altanen just nu, och vet ni vad. Stor pippi har förirrat sig in där.


Myslördag till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar