onsdag 3 mars 2010

Hushållsnära tjänster

Mötet i går gick jättebra. Relativt stor uppslutning, vilket gör att man känner att det finns ett go i MHK. Nu jobbar vi vidare, i rask takt, för att säkra nästa säsong. Jag fick också besked om att rekryteringsfirman ringt en av mina referenser. Det känns lovande, hoppas jag går vidare till nästa steg i rekryteringsprocessen.

Jag tänker ägna mig åt hushållsnära tjänster idag - det är väl så bl a städning definieras i arbetslivet. Det känns nog lite lättare om jag tänker så istället för att tänka städning. Ska försöka frammana känslan av att jag gör ett jobb idag. Egenföretagare är jag ju också, med en delägare, maken. Alltså bestämmer jag (vi) vad som ska göras. Undrar om delägaren kommer att bli nöjd med resultatet? Han brukar inte klaga. Arbetsledaren, Nisse (se bilden), kommer att övervaka mitt jobb, jag lovar.

Det är ju lill-lördag också. Ska försöka ta initiativ till något gott att käka ikväll, får se om jag lyckas. Ytterligare en hushållsnära tjänst - stryktvätten - måste jag först klara av. Tror ni att jag hinner det här idag? Vill också ut i solen en sväng - kan inte se mig mätt på utsikten från fönstren, fantastisk soluppgång i detta vinterlandskap. Så nu sätter jag igång.......

2 kommentarer:

  1. Nisse ser verkligen ut att leda arbetet, placerad på dubbel pläd med värme från alla håll, också själslig. Det är viktigt med husse och matte. Han njuter säkert av att Du är hemma mer nu än tidigare. Han vill säkert inte att Du ska få jobb.

    SvaraRadera
  2. Nej han vill inte att jag ska jobba. Han är SÅÅÅÅÅ bortskämd. Inte minst av husse, varje gång han tar tag i kylskåpet, så skriker Nisse. Tror du han gillar kattmat? Sådääääär, kan jag säga.

    SvaraRadera