onsdag 5 januari 2011

Trettondagsafton

Idag är det Trettondagsafton, den sista av aftnar kring det här julfirandet. Känns inte som det varit jul och jag vet inte riktigt varför. Mina tomtar var framme länge, vi hade snö och alla nära och kära har träffats. Åndå vill inte den där riktiga julkänsla infinna sig. Kan det bero på att själva helgdagarna låg i samband med en "vanlig" lördag och söndag? Vet inte, men något fattas.

Det som är bra idag, är att arbetstiden är förkortad för min del. Kommer hem lite tidigare i alla fall. Och i helgen ska vi göra ingenting. Ingenting planerat i alla fall. Skönt. Som vanligt har mannen i mitt liv, planerat lite god mat och dryck till i kväll. Soffan och så bara njuta det är kvällens övning. I morgon blir det säkert några av våra röjningsprojekt vi har på G. I alla fall ta tag i något av dem. Och sova i fatt ska jag försöka göra. Även den här natten har bjudit på många vakentimmar. Hostdjäkel, sluta nu!!!! Jag behöver sömn. Jag funkar inte normalt utan min sömn på ca 7-8 timmar varje natt.

Jag måste också komma igång med min motion igen. Har varit otroligt lat över helgerna, kanske lite beror på infektionen men det mesta är nog lathet. Måste göra ett schema över vad jag ska utföra.

Nu - in i duschen, iväg till Norrköping! Ny dag - nya möjligheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar