lördag 15 januari 2011

Leka i snön

Idag ska vi leka i snön, grannarna och vi har vinterfest. Ska bli otroligt kul, lite mildare än förra årets fest - då frös t.o.m ölen. I år är inte vi arrangörer, utan 2 andra familjer, så eftermiddag/kväll blir spännande.

Som jag skrev i går så är tröttheten helt sjuk. Halv nio i går kväll slog jag igen ögonlocken och sovit till 08.00 nu på morgonen. Känner mig utsövd nu, men kroppen är inte helt med. "Grynig" i huvudet är känslan, inte så där normalt glad och förväntansfull som jag brukar. Undrar varför?

Jag kom hem runt 18.00 från jobbet i går kväll och som vanligt möts jag av god mat och dryck tillagad av underbar make. Det kan inte vara meningen att man bara ska vara vaken drygt 2 timmar på kvällen. Blir inte mycket till gemenskap. Tur är att maken också är trött, och att han kan sova när som helst. Hur kul är det om bara en part är som jag? Det måste vända nu.... jag vill vara glad och full av energi. Det är JAG när jag mår OK.

Fick tid för röntgen av bäckenet redan på onsdag. Sen är det bara att vänta på svaret - har Pagets lugnat ner sig eller spridit sig? Eftersom man mätt aktiviteten och den är lägre, så hoppas jag att det ser likadant ut som vid förra röntgen. Och att kontrollerna blir först om ett halvår eller ännu hellre om ett år. Besked kommer.

Ha en bra lördag! Och kom ihåg - det är väldigt kul att få kommentarer här i bloggen. Vilka är ni ca 25 st/dag som läser? Lämna gärna ett avtryck!!!!

3 kommentarer:

  1. Om Din medicin är pigg-piller så undrar jag vad sömnpiller gör för Dig? Du kanske inte sover en blund. Ha det nu så trevligt i snön så länge Ni håller Er vakna!

    SvaraRadera
  2. Tänker på dig "lilla gumman" och hoppas du ska bli piggare snart. Kram

    SvaraRadera