lördag 29 januari 2011

Dags för nagelvård

Lördag, lördag - frukost till Ring så spelar vi, lite tid framför datorn, maken har sovmorgon, dusch och så iväg. Jag ska fixa naglarna idag. Underbart!!! Erika är så duktig, och nu har hon flyttat sin verksamhet till hemmet så vi gjorde en deal: Jag tar med lite fikabröd och så löser vi Melodikrysset tillsammans under behandlingen. Låter inte det mysigt? Jag ser fram emot det.

Staden måste få ett besök av mig också, har lite smågrejer som ska inköpas och kanske vi kan påbörja projektet foton när jag kommer hem. Vi har massor av fina foton på barnbarnen och de ska in i ramar nu. Ramar finns men inte parsparteut (heter det så?). Det jag menar är pappersramar som ska vara mellan foto och ram. Och så vet jag att jag lagt några foton på ett bra ställe, och jag hittar inte det bra stället. Tänk att man tycker att man är så logisk när man stoppar undan en sak - och sen har man tappat all logik när man ska plocka fram dem. Så letande blir det också....


Vi har ju avskaffat de flesta måsten hemma hos oss. Men idag finns ett måste - herr dammsugare och fru trasa måste användas. Det finns ett stort behov.... Men när man väl börjar så går det ju fort, eller hur? Vi har ju bara 78 kvm....

Trevlig lördag alla vänner!!!

PS: Imorgon blir det bronsmedalj för Sverige!!! DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar