tisdag 25 januari 2011

Möte

Tänk vad ett möte kan påverka! Igår hade jag 2 olika erfarenheter av möten. Ett på  jobbet som var riktigt givande, gav mig energi och jag kände att nu går det åt rätt håll med Elsas energi. Det kändes skoj.

På kvällen deltog jag i ett möte med kommunen, som gav mig så dåliga intryck så all energi försvann igen. Jag tycker inte om när man inte respekterar tid. Mötet handlade om samordning mellan olika idrotter i en av Motalas idrottsanläggningar. Bara spydigheter från kommunens sida, och där sitter representanter från 3 förningar som försöker göra allt för att underlätta för varandra. Och inte nog med det, ledarna från "min" förening lyste med sin frånvaro. Nu var jag och ungdomsansvarig på plats, men var fanns övriga? Kallelse hade gått ut, men formodligen hade inte det här prioritet mitt i all träning.

Tänk hur olika ett möte kan påverka. Ett ger energi och ett tar. Men ikväll har jag ett privat möte som kommer att ge mig energi, det vet jag. Ska träffa bästa Lottie och vi ska på Tupperware-party hos hennes dotter. Kan inte bli annat än skoj!!!

4 kommentarer:

  1. Jag tror att Du har för mycket personliga känslor i Dina engagemang. Det tar energi, men ger också energi när det är bra.

    SvaraRadera
  2. Du har säkert rätt, eRRet! Och mer personligt har det blivit, sedan jag fick diabetes. Vet inte varför? Ska försöka tänka annorlunda. Tack för dina kommentarer!

    SvaraRadera
  3. Ja, varsågod. Du är förtjänt av kommentarer så ihärdig som Du är i Din blogg. Den är ett nöje att läsa för det mesta. Det jag också inte tyckte om, var att de av Er folkvalda representanterna från kommunen, som på ett sådant möte som gäller barn och ungdomars sysselsättning och framtid, vågar vara spydiga! En stor spark i röven borde de ha så de kunde lära sig att det kan bli svårt att sitta - kvar!

    SvaraRadera
  4. Ha, ha, ha den var bra, ska tänka på det nästa gång jag träffar representanten.

    SvaraRadera