torsdag 27 januari 2011

BMW, Alfa Romeo och Mercedes

och dess förare är de absolut farligaste i trafiken, enligt mig! Har nämligen reflekterat över "bildårar" på väg till jobbet. Själv ligger man i 110 km/tim på motorvägen, man växlar mellan vänster och höger körfält, mycket beroende på tung trafik. Vilka är det då som kommer upp i "baken", ligger så nära så att frimärke knappt får rum mellan bilarna, åker slalom mellan filerna - jo BMW, Alfa och Mercedes-bilförare.

Jag kanske har missat något, det kanske är egna trafikregler för dessa förare. Ingår det rättigheter i köp av dessa bilmärken? Någon extra trafiksäkerhetsgaranti kanske? Mig retar de bara, utsätter så många andra bilförare för fara.

Idag blir en härlig vinterdag, ljuset ökar dag för dag - det märks tydligt när jag åker till jobbet. Kanske är det som humöret bättre, vad vet jag. Men skönt är det.

Nu kör vi....

4 kommentarer:

  1. Jag håller med dig, det är många bilister som är rent av farliga. Jag brukar ifrågasätta om dom har köpt körkortet på postorder, tyvärr är det många "nysvenskar" som jag ser köra som galningar, de tror de är ensamma på vägen. Polisen skulle visa sig mera på vägarna istället.

    SvaraRadera
  2. Jag själv kör som en idiot och min far var smålänning, men det är väl så när man har en bra och snabb bil - Peugeot 405 -95!

    SvaraRadera
  3. Jag kom just på en kategori till, det är små företagsbilar (skåpbilar) de är heller inte kloka. Om det beror på smålänningen så undrar jag - drar bilen mindre bensin om man kör fort? Kram till er

    SvaraRadera
  4. Nä. det spelar ingen roll med kostnaden. Jag tankar alltid för en hundralapp!

    SvaraRadera