lördag 8 januari 2011

Pyjamasmys

Efter en kanontrevlig fredagskväll med vin och mycket prat med dottern så har vi nu klarat av lördagsförmiddagen.

Dottern är på utbildning i Norrköping och de små barnen är kvar här och vet ni vad - vi är fortfarande kvar i pyjamas. Vilken härlig förmiddag. Maken sov en extra sväng och när barnen ätit frukost löste jag av honom i sängen. Och sov 2 timmar till. Precis vad jag behövde. Jag fick nämligen tid hos doktorn i går eftermiddag. Jag har en mykoplasmabakterie. Så nu är det antibiotika som gäller i 10 dagar och ny hostmedicin. Jag fick den med morfin i och jag kan säga att jag sovit gott. Och sov alltså 2 timmar extra på förmiddagen - vilket jag för en gångs skull insåg var en nödvändighet.

Jag blev väckt att två små barnarmar som gav mig en kram och berättade att lunchen var klar. Köttbullar, potatis och sås med morötter, inlagd gurka och lingon. En riktig husmansllunch som var så god.

Nu är det dags att spela lite spel med barnen. Ha en bra lördag!!

3 kommentarer:

  1. Min son hade Mykoplasma för några år sedan och han blev totalt utslagen, det hade gått långt för han blev gul i ögonvitorna och i huden, han låg på infektion i en vecka och det tog han tre månader att komma tillbaka. Han orkade att gå två till tre meter sen var han totalt slut och då var han vältränad innan. Det var riktigt otäckt att se hur sjukdomen gjorde han helt orkeslös.Det var nog tur att du kom iväg till en doktor. Krya på dig och var rädd om dig. Kram//Britt

    SvaraRadera
  2. Tack Britt! Eftersom mina prover inte varit bra på länge så kanske det är det här jag dragits med under en tid. Jag har telefontid med läkare på onsdag, jag ska fråga då. Kanske är därför jag somnat både här och där, känt mig konstant trött. Var rädd om dig själv och tack för din omtanke.

    SvaraRadera
  3. Först trodde läkaren på akuten att det var Gulsot men på morgonen kom det en ny läkare som förstod vad det var frågan om, han hade haft två fall tidigare.Han hade blivit smittad av barnen jag tror det var halsfluss. Jag har för mig att det smittar för han sa till oss om vi skullle bli sjuka så skulle vi säga till läkaren att vår son har Mykoplasma, så vi skulle bli rätt behandlade direkt. Peter hade tur så han fick ju rätt medicin väldigt snabbt.Han hade legat hemma i en vecka innan Hans tog med han till akuten.Hans dåvarande fru trodde inte att han var så dålig som han var, han orkade ju inte att ringa till någon läkare själv, när vi såg honom fick vi en chock och förstod direkt att han var mycket sjuk. Kram

    SvaraRadera