onsdag 12 januari 2011

Ödets dag

Varför är det ödets dag? Jo idag ska min läkare ringa mig, kl. 11.00 och jag har redan fått en föraning om att mina prover inte är OK. Det berättade läkaren i fredags, när jag fick antibiotikan för Mykoplasman. Men han ville inte avslöja allt, utan det ska farbror doktorn berätta i telefon idag. Gillar inte att få besked på telefon, jag vill ha ett ansikte på farbror doktorn. Tydligen får man inte träffa läkaren längre, utan bara ha en röst. Ja, ja bara jag får besked, får jag vara nöjd.

Skinnlapparna som kallas bröst ska också få sig en omgång idag. Mammografi - vad ska den visa? Nu är ju snart hela kroppen röntgad på längden, bredden och höjden, och det har ju hittats både det ena och andra, så något finns det väl på mammografin också. Nej, bort dumma tankar - mammografin är perfekt!!!! Tron försätter berg - och jag tror på att allt är bra.

Jag ska inte till jobbet idag, har semester. Hörde ni - semester - efter 3 veckors jobb. Dagen ska ägnas åt handboll, Lilla VM för 2:a-klassare i Motala kommun. Tyvärr väldigt få skolor som nappat, men det är cirka 70 elever som ska spela handboll. Vinnarna får se VM-handboll den 17:e januari. Skoj ska det bli och skoj att vi har så fina ungdomar som hjälper till med att genomföra den här dagen. Underbart!!!

Och i går kväll kom Österrikes landslag hit för träning. Läktaren var full med ungdomar och ledare från Motala HK som ville se träningen. Härligt, vilket intresse det finns. Hoppas nu att många av de ungdomar som spelar hos oss idag, vill fortsätta med handboll. En fin rekryteringsbas. Jag önskar oss lycka till och jag önskar att VM blir en succé för svensk handboll totalt.

Nu fixar jag till ett diplom till vinnande skolklass och sen börjar Ödets dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar