söndag 2 januari 2011

Nu åker den ut

Idag åker julen ut, jag är trött på tomtarna nu. Eftersom vi plockar fram allt till 1:a advent, så har det ju faktiskt funnits i vårt hem ganska länge. Och vi har bestämt oss - idag packar vi ner tomtarna i sina kartonger för att plocka fram senare i år. Hörde ni, senare i år - ca 363 dagar kvar på 2011. Om cirka 330 dagar plockar vi fram tomtarna igen. God natt, god natt alla små nissar!

Kylan har tagit sitt grepp igen, - 6 grader visar termometern den här fina, soliga söndagen. Den första söndagen 2011. Det är så vackert ute, snön och solen som skiner på den, det gnistrar och glimmar.

Nu tar jag tag i julplundringen, ner med det gamla och upp med lite nytt och fräscht. Ha en bra, slapp dag - imorgon är det jobbardag igen!

1 kommentar:

  1. Jag älskar mina tomtar och tvärtom vad du tycker så sörjer jag den dan jag ska plocka bort dom. Jag plockar fram dom också till den 1:a advent. De ger mig sådan ro. Kram//Britt

    SvaraRadera