torsdag 6 januari 2011

Ja, se det snöar

Snö, snö och åter snö. Det kommer rejält idag och det blåser som bara den. Riktigt busväder med andra ord. Det blir att vara inne framför brasan idag.


Nisse (idag betydligt kraftigare)

Inatt när jag var uppe (för hostans skull) så var vår Nisse (katten) så konstig. Han hade burrat upp sig, ville att jag skulle öppna ytterdörren och så kikade han ut, lite svagt morrande. Jag tänkte - vad är det nu? Så gick han sakta ut på altanen och jag kikade ut. Oj, vi har haft besök - det har stått en burk med ischoklad på altanbordet och den låg nu på golvet. Nisse gick runt, runt och nosade och jag kunde inte se några spår någonstans. Men helt klart - en annan katt har varit på besök. Och gjort intrång på Nisse revir, det är inte tillåtet. Aja baja!

Den lediga dag ska nog ägnas åt lite silverputs och rensning. Projekt som väntat länge på mig, men nu är det dags. Och eftersom vädret är som det är, lämpligt att fixa idag. Jag håller också tummarna för att vädret är övergående, eftersom det är jobbdag i morgon. Jag vill inte ha det här väglaget. Varken för min egen skull eller andra medtrafikanters.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar