söndag 30 januari 2011

7 år

Idag är barnbarnet Olles 7-årsdag. Tänk vad tiden går, det lilla, lilla knytet som jag som mormor höll i min famn när han var ca 10 timmar blir i dag stor. För visst är man stor man ska börja riktiga skolan. Det är ofattbart. Men en härlig ålder, så mycket nya intryck, nya upptäckter och lära sig mer om att skriva och läsa och alla dessa funderingar. Underbart! Grattis, grattis hjärtat, mormor och Gögga kommer i morgon med paket.

Idag blir det kvast och trasa, vi ägnade nämligen lördagen åt lite andra aktiviteter. Beställde lite västar till klubben och avverkade lite nytta i klubblokalen. Och sen åt vi underbar mat som maken lagade. Han hade stor inspiration och bjöd på lite nya smaker. Snacka om att jag är bortskämd. Men jag njuter, det kan jag lova.

Det är ju stor handbollsdag också. Klart att Sverige tar brons, eller hur? Vi skickar massor med styrka till laget och väntar med spänning framför TV-apparaterna. Skön söndag igen!!!

2 kommentarer:

  1. Apropå mat, hur gick det hos 80-åringen?

    SvaraRadera
  2. Det gick kanon, han hade beställt för 50 personer men det kom över 70. Tur att vi tar till ordentligt, maten räckte.

    SvaraRadera