onsdag 19 januari 2011

Energitjuvar

ja dom finns! Igår hade jag både skriftligt och muntligt en riktig energitjuv på tråden. Att bygga gemenskap är inte alltid lätt, man tycker olika etc. Det är påfrestande som ledare att ta dessa diskussioner. Kanske extra mycket när man själv inte mår hundra procent bra. Men nu hoppas jag att jag slipper detta på ett tag.

Idag är det röntgen som gäller. 08.45 ska bäckenet få sig lite strålar. Men så kom en ny kallelse i går, ett datortomografi av bäcken och höften ska också göras. Varför undrar jag? Är det så stor skillnad på vanlig röntgen och datortomografi? Jag måste bara få svar idag. Det är påfrestande med alla undersökningar när man pendlar till Norrköping och blir borta så mycket från jobbet. Jag har ju den där förbaskade tandläkaren också som ska göra en massa förebyggande i käken. Fy tusan vad jag är less på det här.

Nu hoppas jag på våren, att mina krafter kommer åter och att få vara infektionsfri. Jag förstår om ni tröttnar på att läsa den här bloggen, det är ju bara ett jäkla gnällande hela tiden. Det finns faktiskt lite positiva saker i mitt liv också. Tacksamhet över att må så bra som jag gör, det är inte alla förunnat, att ha ett hem och en make man älskar, mina barn och barnbarn och alla handbollsvänner. Och mycket, mycket mer skulle jag kunna räkna upp. Nu njuter vi idag, vi mår bra och har det bra. Sköt om er.

2 kommentarer:

  1. Har Du gratulerat Henrik i dag?

    SvaraRadera
  2. Nej det har jag glömt!!!! Tack för påminnelse, får fixa något bra till kvällen.

    SvaraRadera