tisdag 18 januari 2011

Hotellnatt

Ja igår kväll var det handboll till 100 %, jag orkade se 2 matcher i Cloetta Center därefter blev hemgång till hotellet. Där såg vi andra halvlek av Sverige-Sydkorea. En bra match, men för mycket utvisningar. I matchen Österrike-Norge i Cloetta drog Norge längstra strået och vann. Vi hade fått jättebra platser men det är så tragiskt att endast 4.000 åskådare fanns på plats. Det blir nästan ödsligt i hallen. Hade varit bättre att fylla Sporthallen och fått en riktigt härlig stämning i en fullsatt arena. Men, men det är ju inte jag som bestämmer, trots att det brukar sägas att så är fallet.

På tal om att bestämma, när jag ringer till makens jobb och ber att han ska ringa upp, då säger de till honom: Du ska ringa HSB (hon som bestämmer). Kul va!!!! Ja, ja jag tar på mig den rollen. Fast lite får han faktiskt bestämma.

Jag fick lite sovmorgon i och med att resan är lite kortare från Linköping än Motala idag. Men vad gör det, när sömnen varit orolig. Inte ett dugg. Känner mig inte mer utvilad... och ikväll ska det bakas lite.

Nu drar arbetsdagen igång och den innebär flytt, jag ska byta våning. Har bytt upp mig lite, till våning 6. Ett par veckor bara, sen ska jag byta ner mig till våning 5. Holmen gillar att flytta runt just nu - renovering av lokaler pågår nämligen. Det är så fint här!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar