torsdag 20 januari 2011

Ljuset

Vilken upptäckt jag gjort idag! Ljuset! Det börjar ljusna när jag åker till jobbet. Kom till Norrköping ca 07.40 idag och det gick att se saker vid sidan om vägen, inte bara ett svart mörker. Vi är på väg mot våren.... och kanske humöret och orken kommer med den. Hoppas!

Igår kväll bakades det morotsbullar i vårt hem. Vi ska ju hjälpa en äldre herre med sitt 80-årskalas på lördag och han ville ha dessa. Måste faktiskt säga att de är jättegoda. Kanske ska lägga ut receptet någon dag, ifall någon önskar. Skriv gärna i kommentaren om ni vill ha receptet.

Sen är det ju fullmåne nu - och det märks. Nu ska jag gnälla igen, men sömnen för min del är inte densamma när det är fullmåne. Vet inte varför, men det blir bara värre och värre. Hörde just på radion nu på morgonen att jag är inte ensam. Många med mig har samma problem. Men vad gör det - det är så otroligt vackert ute i fullmånens sken.

Nu sätter torsdagens jobb igång. Ha en bra dag!

2 kommentarer:

  1. Jag vill gärna ha receptet och det är sant, solen går upp allt tidigare, så nu snart kan vi säga att våren är på väg. Bara vänta lite lite till så.........

    SvaraRadera
  2. Jag vill också gärna ha receptet, låter intressant. Ha det så bra. Kram Britt

    SvaraRadera