tisdag 4 januari 2011

Skitnatt

Det har varit en riktig skitnatt. Sovit ungefär 3 timmar, resten har bestått av hosta och åter hosta. Jag blir galen snart, orkar inte mer. Behöver sömn.

Nu när jag sitter här framför datorn, strax efter kl. 06.00 så vet jag inte hur jag ska hålla ögonen öppna ordentligt. Och jag ska köra bil i drygt 1 1/2 timma = farlig bilist, eller? Det känns inte bra alls, men vad gör man? Ska nog försöka att få tag i någon på vårdcentralen idag, för jag har också fått ont på en fläck i ryggen och misstänker att det kan vara början till en lunginflammation. Men hur kul är det, först åka till jobbet 8,5 mil bort, få en tid på vårdcentralen vilket gör att jag får åka tillbaka samma sträcka? Och sen eventuellt en sån bilfärd till, beroende på vilket klockslag jag får komma (om jag får komma). Men nåt måste jag göra åt den här dj-la hostan. Så här kan jag inte ha det!!!! Och vad har jag att gnälla om egentligen, ingenting. Det finns så många som har det värre och det är dom man ska skänka en tanke.

I övrigt händer inte mycket. Tycker bara att jag hinner hem på kvällen, äta lite och sen är det dags för sängen. Känns det igen? Igår tog mannen tag i ett kort projekt, vilket gjorde att även jag lyfta rumpan från soffläge. Städa våra lådor med kryddor och oljor. Det har vi sagt jättelänge, men igår infann sig läget när det var dags. Skönt! Han är bra, min man - tar tag i saker när kärringen sitter där hon sitter efter jobbet.

Nu är det dags att göra sig klart för avresa mot Norrköping. Ha det bra alla, i morgon är det helgdagsafton igen. Den sista på ett bra tag, det är väl påsk som ligger närmast i tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar