tisdag 9 februari 2010

Vintervardag

Idag kommer murstocken att få sig en omgång med färg. Och jag ska hålla i penseln, undrar om det kan bli bra? Jag gör i alla fall ett försök, det går väl alltid att måla om. Det sämsta med braskamin är askan (lägger sig överallt och bildar ett fettlager) samt att väggen blir sotsvart. Men det åtgärdar lilla jag idag.

Jag har också funderat ut några företag som jag ska skicka spontanansökningar till. Det kanske inte ger något resultat just nu, men på sikt kan det dyka upp något. Många företag använder den bank de samlar på sig idag, istället för att börja från noll vid en rekrytering.

Jag har ett par ansökningar att följa upp också. Det känns ganska trögt just nu och jag kan inte fatta hur "känslig" man blir. Minsta motstånd, ett felaktigt ord, en scen på TV:n kan orsaka tårar i ögonen. Är  självförtroendet på väg ifrån mig? Vaknade i morse, tänkte att snart är även februari över, 2 månader av anställningslöshet har gått och då kom tårarna och tankarna. Jag kommer inte att hitta någon ny anställning!! Så får jag inte tänka - får inte tappa min positiva livssyn - det måste finnas någon som behöver en sådan som jag, eller hur? Jag kan mycket, har massor kvar att ge så nu får jag rycka upp mig!

4 kommentarer:

  1. Jag tror att Din initiativförmåga skulle räcka till eget företagande. Som egen företagare kan man också bli intressantare mot kommunen, men även andra företag som är villiga att hyra in Dig som konsult. Dåslipper de alla soc. avg. etc. eftersom Du själv betalar dessa. Har Du aldrig funderat...........

    SvaraRadera
  2. Funderat har jag, men jag vet inte riktigt vilken verksamhet jag skulle marknadsföra? Coaching, teambildning, organisationsbyggnad, mf-strategier etc. Kanske restaurangkonsult?

    SvaraRadera
  3. Ja, varför inte, så kan ju "kock.-eln" stötta Dig. Eller som jag föreslagit - framtiden i kommunen - finns den i Motala? Vad planerar de i kommunhuset att göra i år, nästa år, om fen år? Inte vet jag, men strategiförslag behövs hela tiden. Kan man inte skaffa deras handlingsplan?

    SvaraRadera
  4. Kämpa på nu, allting löser sig alltid till det bästa bara att det kan ta lite tid ibland.....
    Det är snart dina ansökningar kommmer börja visa resultat, keep going nojjan!
    Får komma till Ljungsbro snart och hämta lite krafter tror jag!
    kram

    SvaraRadera