söndag 21 februari 2010

Vinter


Det är mycket nu! Snö, snö och åter snö. En vinter vi sent kommer att glömma. Idag gäller det att försöka få fram bilarna. Bilderna tog jag i går eftermiddag, så det är inte mindre snö att skotta bort nu. Mannen är redan ute och har påbörjat arbetet.

Kanske det blir våfflor till kaffet idag. Våfflor ger lite vårkänsla och det behövs nu. Den kommer ju snart, även om man inte tror det, men hittills har det alltid slagit in. Ny istid tror inte jag på.

Jag har en ansökan som måste bli klar och fixa till en meny åt ett par kompisar finns på dagens schema. Det kommer att bli en lagom ansträngande söndag. Lite OS måste ju till, och eftersom jag sov när det blev guld och brons i går kväll, så hoppas jag se på reprisen av loppet. Vilka mästare vi har, från lilla Sverige.

3 kommentarer:

  1. Den där skyffeln ser ut att ha en lite krasslig motor?

    SvaraRadera
  2. Ja loppet var ju helt sanslöst !!!
    Måste passa på att ta bilder på all snö för att komma ihåg hur mycke det var inför kommande år!
    Förresten..är såååå ledsen, men jag kan inte på fredag, hade glömt bort att vi var bortbjudna både fre och lör denna helg som kommer...vi får kika på ett nytt datum snart..........eller hur!!

    SvaraRadera
  3. Det kommer många fredagar/lördagar när vi kan träffas. Säg till när du kan, så hör vi med Pillan också.

    SvaraRadera