onsdag 10 februari 2010

Attjoooo!

Gnällig dag igår, nysande idag. Ja, näsan har börjat att klia och mannen är väldigt förkyld, så det är väl bara början....... men murstockens målning igår fick godkänt. Det var positivt. Lite sugen är jag på att ta tag i även tapeterna, men vågar inte riktigt. Larvigt, tycker ni säkert, men med lite vägledning när mannen kryat på sig lite, så kanske jag vågar nästa projekt dyker upp. Visserligen sägs det att det är svårt att lära gamla hundar att sitta, och det kan ligga något i det.

Runt årsskiftet fanns det faktiskt lite jobb att söka, men nu finns absolut ingenting. Laddar arbetsgivarna för högkonjunktur, tro? Hoppas att det släpper snart, så att man får känna: Nu dj-lar ska jag vara med och kriga om platsen! Har fått rådet att fundera på att starta eget, men jag hittar inte den riktigt bra idén att spinna på.

Idag ska jag tampas med Motala kommun. En träff med ekonomiansvariga för att se över hur läget för MHK förändrats. Klubben har faktiskt var oerhört duktig och löst halva sin skuld. Det är inte mycket kvar nu! Så här i förkylningstider kanske de kan "snyta ut" lite pengar att efterskänka oss. Kanske ska inleda mötet med ett Attjoooo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar