fredag 12 februari 2010

Hjälp - rekommendera en huskur?

Hjälp,förkylningen har drabbat även mig. Känns härligt, med tanke på att vi har 50-årskalaset i morgon. Och den har inte drabbat bara mig, utan mannen och dottern. Hon som ska servera i morgon. Inte nog med det, vi har ingen plan B. Men det finns ju många som är anställningslösa, så vi kanske får ge oss ut och leta.

Idag är det matlagning som gäller, ganska mycket att fixa. Och så fixa en present till 50-åringen också. Attjooo! Attjooo! Jag måste skaffa munskydd, det går inte att stå här och nysa när man lagar maten. Vad är det då vi ska laga? Jo det blir Västerbottenpaj, broccolisallad, sotade laxkuber, örtkryddade färsspett, grillad kycklingfile, rabarbetchutney, rostbiff och potatisgratäng. Det blir nog jättebra i slutändan.

En liten sväng till kansliet måste jag hinna med. Jag måste ju kolla hur det gått den här veckan med uppgifterna som skulle lösas. Jag måste bli frisk, det är så mycket den här helgen. Ge mig tips på bra huskurer! Kanske vitlök i mängder?

2 kommentarer:

  1. Ett besök på apoteket kanske? Där brukar de veta vad Du ska ha. Ett tips bara eller kör till macken!

    SvaraRadera
  2. Oj är ni sjuka allihop??

    Jag hade ju kunnat hjälpa er om jag vetat innan idag men nu är det lite sent..dels jobbar jag och är ensam ikväll. Har ingen barnvakt...TYVÄRR
    LYCKA TILL!
    kram

    SvaraRadera