måndag 8 februari 2010

Avundsjuk

Idag är jag avundsjuk - en vän är på väg till sol och värme. Trots att det inte är länge sedan jag kom därifrån, så tillåter jag mig att vara lite avundsjuk. Det är så härligt med total avkoppling, sol, värme och goda böcker. Fast jag är avundsjuk önskar jag att Peter får en riktigt skön semester och avkoppling från handbollen behöver han.

Jag är också avundsjuk på alla som har ett jobb att gå till. Att få känna sig behövd, inte ständigt brottas med dåligt samvete. Har jag gjort allt för att hitta nytt jobb, är det tillåtet som anställningslös att göra vissa saker etc.etc. Är man anställd och får gå till jobbet, då vet man vad man ska göra utan att brottas med samvetet. Är det tillåtet att vara avundsjuk?

Nog med avundsjukan, igår blev möblerna färdigmonterade och det gamla åkte ut. Den TV vi hade (se bilden) satte vi ut på Blocket. Efter 1 1/2 timma var den såld. Härligt, nu slapp vi förvara den. Vi har nog med prylar i förråden. Dags att kolla igenom vilka fler saker vi kan försöka sälja. Idag blir det åter en dag med mycket handboll. Först träffa praktikanterna och en sponsor på förmiddagen. Ikväll blir det besök i färgaffären. Kolla in fondtapet till väggen där TV:n suttit.

4 kommentarer:

  1. Polisen har fångat rånarna. 14 och 15 år gamla. Tragiskt. Allt är bra med mig. Hoppas nu de däe två glinen får samhällstjänst hos mig. De kan öppna dörren för kunderna, packa ner varor i kassar, hälsa och lära känna livet i synnerhet.

    SvaraRadera
  2. Det vore perfekt om de fick göra samhällstjänst hos dig. Men man blir mörkrädd, 14 och 15 år gamla, precis som mina barnbarn. Har så svårt att tänka att de skulle kunna göra såna här saker. Skönt att höra att du mår bra i alla fall. Kram från Motala

    SvaraRadera
  3. Hur gör man om man vill ha en bilf mitt i sitt inlägg???
    Hur jag än gör hamnar bilden högst upp.......

    SvaraRadera
  4. Jag har installerat nya bildverktyget, tror att jag fick upp en förfrågan om det. Så nu är det lätt att flytta och dra bilden.

    SvaraRadera