torsdag 18 februari 2010

Kunskaper är lätta

Idag är det dags för intervjuträning. Undrar om man kan träna sig på att bli bättre, vid varje intervjutillfälle. Känner att man ska var oerhört glad, tacksam och positiv att man får möjligheten att träna detta moment. Jag tycker dock att man med åren är lite självsäkrare när man väl kommer till intervju. Jag vet vad jag kan, jag vet vad jag vill. Men att få intervjuaren att förstå mig, det är bra att träna på.

Gårdagens boka möten-kurs gav mig nya kontakter i rekryteringsvärlden. Vi fick lyssna på flera rekryterare, och oj så olika samtalen kan bli. Att förberedelse inför ett telefonsam är viktigt, det förstod jag verkligen. Här är jag nog lite dålig, tänker att det ger sig när jag ringer. Hoppas att jag kan ta lärdom av de kunskaper jag fick mig till livs igår. Men oj så trött jag var när sängen pockade på min uppmärksamhet. Var verkligen heldagen helande? Jo, kunskap kan man aldrig få för mycket av. Och glad för att man fortfarande kan ta tillvara av kunskap som delges mig, är jag.

Kvällen går i handbollens tecken. Lite möte med anläggningsrådet här i Motala. Men jag undrar - hann jag med allt det här när jag hade en anställning? Orkar jag en heldag till? Självklart orkar jag, det är ju kul. Är oerhört tacksam över att gå vara med om både kurser, möten och att ha en underbar make att diskutera mina erfarenheter med. Tack livet, för vad du ger mig!!! Kunskaper och erfarenheter som samlas i ryggsäcken är lätta att bära.

1 kommentar: