måndag 22 februari 2010

Kvinnligt eller manligt?

Vad är typiskt manligt och kvinnligt? Ja svaren är nog många, men jag har haft mina funderingar i helgen. Mannen i mitt liv är verkligen på bättringsvägen - och tänk - han lyssnade på en kvinna som sa: Stanna hemma så länge som doktorn tyckte att du skulle vila! Sagt och gjort, han går till jobbet först i morgon, och har idag provat lite jobb. Det blev tre och halv tapetvåd som kom på plats. Vi köpte två rullar av tapeten, jag, kvinna - ifrågasatte om det verkligen behövdes. 2 män - mannen och den butiksanställde - övertygade mig om att så var fallet. Vet ni vad jag gjort idag? Lämnat tillbaka en rulle, trots kostnad. Kanske lite kvinnlig intuition som hade rätt.

När tapeten kom på plats, passade jag på att rensa lite bland barnbarnens leksaker. Några hade gått sönder, lika bra att kasta bort så ingen gör sig illa på hårda plastbitar. Igår städade jag ur ett gammalt skåp, dags att fortsätta på rensningstrenden. Kvinnligt, eller?

Köpte en modul till TV:n idag, till Boxerkortet. Hem, sätta den på plats. Vad händer? Ingen bild. Ingen av oss gillar nya tekniska prylar, men insåg att vi bara behöver en fjärrkontroll framöver, eftersom TV:n hade inbyggd digital-TV-mottagare. Båda ger vi upp efter 15 minuter, ringer grannen som lovar att sonen kommer om en stund. Mannen fortsätter att trycka på knapparna, ifall något händer. Och vips - det händer. TV:n hoppar igång. Kanalsökning var lösenordet. Men under knapptryckandet så fler bildformatet fel. Hur ska vi göra nu? Kvinnligt - vi ber grannsonen, manligt - fortsätter knapptryckningarna.

2 kommentarer:

  1. Någon glodde i backspegeln och såg att bakom honom fanns en kvinna. Efter det tror alla att det står en kvinna bakom varje man. Vi håller inte med, men vad kan man göra mot halva befolkningen? Vi fortsätter att trycka på knappar för att se om något händer och för det mesta gör det det!

    SvaraRadera