torsdag 25 februari 2010

Spänning!


Spänningen stiger, idag är det intervjudags. Det ska bli spännande att få veta vilket företag som tjänsten är förlagd på. Det viktigaste är dock att arbetsuppgifterna känns rätt och att FÅ komma till intervju. Den här gången är det ju riktig intervju, inte de "fejkade" som jag var på förra veckan.

Men innan det är intervjudags så ska jag till min handledare Gunnel på TRR. Vi ska gå igenom utbildningar och aktiviteter som är aktuella för min del. Jag har nämligen föreslagit att vi ska starta ett jobbsökarnätverk i Motala. TRR har en lokal här i staden och vi är många som är i samma situation. Så nu startar vi - första träffen nästa vecka. Spännande!

Efter träffen med Gunnel så kommer vännen Ann-Marie hit med semla. Gud vad gott! Tänk att en vetebullen med mandelmassa och grädde kan vara så god. Jag tror inte att man skulle uppskatta bullarna lika mycket om de fanns året runt. Vid jul varje år väntar man med spänning - vem är först ut med annonser om semlor?

2 kommentarer:

  1. Med all den utbildning Du har i ryggen i hur man blir intervjuad, kommer Du väl at ta dem med storm. De kommer att bli så imponerade att de anställer Dig på studs utan betänketid. Hur ska det då bli med jobbsökarnätverket?

    SvaraRadera
  2. Jag känner mig som en välslipad diamant, de vet inte hur laddat intervjuoffret är. Jobbsökarnätverket får någon annan ta om jag lyckas......

    SvaraRadera