torsdag 11 februari 2010

Kopplade grepp

-17 grader när man slår upp de blå idag. Kung Bore har kopplat greppet igen. Men vad gör det när utsikten ser ut så här. Man blir faktiskt glad av att titta ut genom fönstret, även vid den här temperaturen.

Min älskade är hemma idag, förkylningen har kopplat greppet hos honom. Febrig, snorig men som vanligt är han positiv. Han ser till att överföra mycket positiv energi till mig, han kopplar greppet, ha ha ha!

Idag blir det att börja lite med den catering vi ska ha på lördag. Pajskal ska bakas, lite råvaror ska tinas, så att de i morgon får sin duvning. Måste också åka och hämta tapeten vi beställt, lämna lite varor från Tupperware till mina underbara vänninor och så förstås, kolla jobbsajterna. Många timmar ägnas åt att surfa runt, ibland känns det ungefär som om datorn kopplat handbojor på mig. Har den kopplat greppet på mig?

6 kommentarer:

  1. En aning konstigt att man kan bli förkyld i en sådan miljö som Ni bor i, men sjukdomen kanske är importerad från stan? Klart att datorn har grepp på Dig precis som på alla oss andra. Tidens tecken att acceptera! Hälsa brorsan att ta en skopa av något, så blir det roligare att vara 7k.

    SvaraRadera
  2. Han provar med en skopa både då och nu, det kanske gör susen, snart! Och visst är det vackert hos oss!!!! Det skulle alla få uppleva.

    SvaraRadera
  3. Hörrududu Elsa, varför öppnar Du inte ett SPA? I den miljön skulle Du kunna klämma ut multum. Komplettera med positivitetsseminarier som Du är bra på. Även paradis för vinter- och sommarbadare. Hörrududu tänk!

    SvaraRadera
  4. jag ska tänka, men vi får ju inte bygga ut och det tror jag behövs. Kanske dagverksamhet....funderar vidare!!!

    SvaraRadera
  5. Är det inte här kommunens framtidsavdelning kommer in? Att utveckla attraktioner, göra Motala med omnejd mer spännande etc?

    SvaraRadera