fredag 19 februari 2010

Vår i sinnet

Under de 2 sista dagarna har jag träffat 6 st rekryterare. Otroligt lärorikt är sammanfattningen. Att förbereda sig för intervju och möten är ett måste för mig framöver. Det var 6 st helt olika personer, som gjorde 6 st helt olika intervjuer och som gav oss deltagare feedback. Ingen av rekryterarna använde sig av samma metod, men summerar man, så fick de säkert fram vad ville ur intervjusituationerna. Det allra bästa med dessa nya kontakter är att jag idag ska skicka mitt CV och brev till intresserade personer som träffat mig. För säg vad man vill - ett brev betyder mycket - men mötet betyder mer.


Fredagen ska faktiskt bli riktigt lugn för övrigt. Måste försöka att samla ihop mig lite efter alla intryck, ta det lugnt och njuta av en dag tillsammans med mannen, som nu är på bättringsvägen. Härligt. Skotta snö ingår i dagens program, ca 1 dm nysnö ligger utanför fönstret och mer ska det komma. Tror vi att det blir vår? får köpa lite tulpaner så att åtminstone blir lite vår inomhus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar