lördag 13 februari 2010

God lördag eller ond?

Efter många timmars god sömn är det dags att göra slutklämmen på 50-årskalaset. Vi hoppas att gästerna får en riktigt god lördagskväll. Lokalen var så vacker, vi var där och kollade läget i går kväll.

Men det blir faktiskt inte bara en god lördag, det är en ond lördag också. Vi är förkylda, ont under näsan, tunga i bröstet och inte alls på alerten. Varför just nu? Det är inte ofta vi hjälper någon med matlagning och just då ska vi drabbas av denna j-la förkylning. Vi får försöka låta bli att tänka på det. Panodil och näsdroppar finns, så nu får vi ladda. En tur till apoteket, eller åker man till macken nu för tiden? Inte nog med förkylning, det blåser så kallt och lustigt nog så snöar det. Ganska rejält faktiskt, det är ju inget ovanligt den här vintern precis.

Nog med gnäll, det är klart att allt kommer att gå bra. Det doftar av bacon här hemma just nu, maken steker. Jag ska göra lite dressing och lite mat till allergikerna. Och så ska jag göra etiketter till varje maträtt, så gästerna lätt kan se vad de innehåller. Borden är dukade i grönt och lila, så det gäller att jag hittar nyanser som stämmer överens. Ska försöka att ta lite kort, så att ni får se lite imorgon.

2 kommentarer:

  1. Kämpa på, det är Ni båda vana vid, så kommer Ni att som vanligt få mycket beröm för Ert arrangemang. Jag gillar Er inställning, gå på trots att det enda som känns attraktivt är sängen. Jag ska hålla tummarna och ropa glada tillrop i kväll när butiken är tom på kunder. Hoppas Ni hör!

    SvaraRadera
  2. Det gick bra. Du får snart veta mera!!!Tack för dina härliga, peppande kommentarer.

    SvaraRadera