lördag 20 februari 2010

Innesittardag

Idag blir det en dag att tillbringa i stugvärmen. Det blåser otroligt mycket utanför stugan, snön yr, cirka 10-15 cm nysnö har kommit i natt. Klass 2-varningen som SMHI utfärdat ska tas på allvar. Tur att vi handlade i går, mätta i magen blir vi.

Har fått besked att åtminstone ett handbollslag är kloka nog att inte åka hit till Motala för match. Det är RP, pojkar 98/99 som redan lämnat återbud. Heder åt det laget som inte tar några risker. Trots att jag självklart vill att matcherna ska spelas, så hoppas jag att de andra lagen är kloka nog att inte ge sig ut på vägarna.

Får bli en dag vid datorn, har massor som ska fixas och trixas med. Och så kanske dammtrasan vill att jag går en sväng med den, och skurtrasan längtar efter vatten, den förväntan kanske jag kan infria. Hörde ett rop från tvättstugan också, stryk mig varsamt, kläderna vill ha omvårdnad. Vi har en vägg som skriker - fixa min nya tapet. Får se om lusten faller på under helgen. Det är ju kul när det är färdigt.

Hoppas nu att alla gör som vi, håll er inomhus tills ovädret är över!!!!!

3 kommentarer:

  1. Jaså, har ni snöoväder hos er?! Det är konstigt att fast det bara är dryga 10 mil mellan oss så har vi vårväder med 8-10 plusgrader och solsken!
    Ha en bra helg!
    Johan och resten av gänget!

    SvaraRadera
  2. Oj, jag vill förflytta mig dessa 10 mil. Våren är efterlängtad. Ha det bra och stor kram till hela gänget!

    SvaraRadera
  3. +3, 10 cm snö, snöyra och oplogat och okört. Så var det i morse 05,30 mellan Hanaskog och Kristianstad, men en framhjulsdriven PG med en envis 60-åring vid ratten, låter inte sådana bagateller hindra för att få Matöppet att bli öppen, inte! Just nu snöar det inte men enligt SMHI ska det börja i kväll igen, så bli inomhus.

    SvaraRadera