tisdag 23 februari 2010

Jobbsökare

Igår ägnade jag flera timmar till att lägga in mitt CV hos en rekryteringsfirma som annonserade ett intressant jobb. Jag förstår att uppgifterna ska matas in, men detta att inte kunna använda dokument man redan har skrivit, kan göra mig tokig. Varje rekryteringsfirma har sitt eget upplägg och det tar så mycket kraft att uppdatera databaserna. Att inte branschen har någon form av gemensamt system förundras jag över. Är det inte dags snart? Tyvärr är jag inte någon IT-utvecklare, i så fall kanske det varit en affärsidé att bygga vidare på.

Nu är det kanske flera som tycker, att som anställningslös så har jag tid fixa till uppgifterna. Och visst, tid är ingen bristvara just nu, men man måste också känna tillfredsställelse i det man gör. Få lite ny energi, för det är bristvara i den här situationen.

Idag har min älskade återgått till jobbet efter sjukdom. Underbart att han nu är frisk, jag var faktiskt riktigt orolig i början av förra veckan. Härligt att det finns medicin som hjälper. Och nu ska jag sätta i gång med dagens arbete. Vet ni vad det innebär? Snöskottning!!! Ca 5-10 cm nysnö har kommit nu på morgonen och det snöar fortfarande, så det lär bli mer än en gång idag som skyffeln och jag får jobba.

3 kommentarer:

  1. En sak jag undrar över som arbetsgivare är, varför måste Du peta in Ditt CV i nå´t dj-la datorsytem? Räcker det inte att skicka med posten numera? Eller har folk slutat att läsa från papper? Geléhjärnor!

    SvaraRadera
  2. Om livet som anställningslös vore så enkelt. Alla jobb som utannonserade hos rekryterare, Proffice, Hittakomptens etc, så måste man lägga in sitt CV i deras speciella databas för att ha en chans att vara med som kandidat. Har de geléhjärnor så hoppas jag att de har geléhjärtan också, och väljer ut just mig.

    SvaraRadera
  3. Geléhjärnor kommer från mjukvara, vilket i detta fallet Ditt CV råkar bli. Huruvida geléhjärtan tillhör samma kategori är jag osäker på, men jag vet vad geléhallon brukar kallas!

    SvaraRadera