onsdag 24 februari 2010

Berg- och dalbana

Min energi och mitt humör åker verkligen berg- och dalbana just nu. Hade en lång diskussion i går kväll med min älskade. Vad kan jag göra för att förändra det här? Jag lovar, det är inte lätt. Vi kom nog fram till att roten till känslan är att jag inte känner mig tillräckligt behövd. En inre stress över att inte ha ett jobb, att jag inte tycker att "hemarbetet" är tillfredsställande nog. Jag får känslan av det inte är tillåtet att göra roliga saker när man är anställningslös. Det är klart att man får det! När vi diskuterat länge och väl, kom vi fram till att jag kanske ska ta ett break från datorn, inte sitta flera timmar varje dag och leta efter jobb att söka. Försöka att ägna mig åt hemmet och sociala kontakter istället under några dagar, för att se om energin kommer tillbaka.

Och vad gör jag idag? Jo en datakurs i publiceringsverktyget Episerver. Ska gå 3 halvdagar, där jag kan förbättra mina kunskaper. Det kommer att resultera i en berg- och dalbana. Jag kommer hem, full av nya idéer för MHK:s hemsida. För att sedan komma på att allt inte kommer att kunna genomföras, beroende på olika orsaker. Tycker att det är ganska typiskt när man går kurs, full av idéer om hur man ska förändra och sen orkar man inte hela vägen ända "ner" eller "upp".

Jag kanske ska ge mig ut i snövallarna (de är större än vad bilden visar) och bygga en bana där. Om berg- och dalbanan finns utanför husknuten kanske jag kan gå ut, åka ett tag och sedan komma in i värmen full med energi igen. Att kunna lämna den mentala berg- och dalbanan utanför stugdörren, det vore underbart.

Så här ser det ut just nu utanför fönstret, det bör ge mig energi!

4 kommentarer:

  1. När man vill mycket, att det ska hända nu och ingen tycks förstå att det är bråttom för själen att det ska hända helst igår, är det lätt att man blir en "Depp". Ditt eget förslag att ta semester från allt, kanske åka på besök någon dag eller 2 till någon "Glader", kan vara en välbehövlig hjälp och lösning till nya krafter och ändrade infallsvinklar.

    SvaraRadera
  2. skickar ett gäng styrkekramar!!!!
    Klart maan får göra roliga saker även om man är utan arbete!! KRAM

    SvaraRadera
  3. Förstår verkligen att det känns hopplöst ibland, men det är klart att du är behövd! Självklart ska man göra roliga saker, alla har rätt att få må bra!

    SvaraRadera
  4. Vad snälla ni är - TACK - det värmer! Kram till er!

    SvaraRadera