tisdag 16 februari 2010

Första guldet!!

Härligt kalla Kalla, det ska vara en tjej som visar att man kan ta en guldmedalj i OS. Stort GRATTIS, vi hoppas nu på fler medaljer. Kanske Anja tar nästa medalj för Sverige?


Min käre man är inte speciellt sportintresserad, men undrar om hans arbetskamrater just nu funderar om det är OS-sjuka han fått? Igår kväll var han hos doktorn, det visade sig att begynnande lunginflammation och halsfluss var diagnosen, så nu är det penicillin som gäller. Hoppas på en vändning, han sover och sover och sover, önskar att jag själv kunde det, när man är dålig.

Idag har jag ett jobb att söka, TRR (Trygghetsrådet) skickade igår ett tips. Det är ett kanonintressant företag, ganska intressanta uppgifter (inte optimalt) och tyvärr bara 75%. När jag tänker på det, blir jag förbannad över hur reglerna för A-kassa fungerar idag. Om jag tar ett arbete på 75% får jag bara ersättning i 75 dagar. Därefter måste jag ta ställning, jobba 75% eller säga upp mig för att få ersättning 100%. Det måste vara bättre att jobba, men förlorar man allför mycket så fungerar ju inte det. Men jag ska ringa företaget för intressant är det! Det kanske finns möjlighet till 100% i framtiden.....

2 kommentarer:

  1. Ett jobb är alltid ett jobb även med en 75:a....jag menar %....alltså. Hälsa Görgen att så här års ligger "björnar" i ide, men de har nog sällan sin penis-i-lin! Men det spelar ingen roll hur man gör, bara man blir bra!

    SvaraRadera
  2. gud vad du är fyndig, måste vara ett släktdrag. jag har tagig mitt penis-i-lin i munnen och det är ju också en variant till att fiska i lårviken. när man är där kan man få sig ett napp-a-tag lite längre upp-
    god jakt! Broderskapet som skriver!

    SvaraRadera