onsdag 20 januari 2010

Vanlig vardag igen





Då är snart första vardagen, efter semestertrippen, avklarad. Och vad har den handlat om?

Först gick jag igenom alla mail, 2 st Nej på platsansökningar fanns i den skörden! Bra i alla fall att de hör av sig. Många jag skickat till hör man aldrig något ifrån. Undrar hur de företagen tänker? För min personliga del, skulle jag aldrig tänka mig att söka ett jobb där igen, även om jag är arbetslös. Dessa företags inställning till MÄNNISKAN/MEDARBETAREN kan inte vara sunda och då vill jag inte arbeta där.

Därefter gick jag igenom nyinkomna jobb på alla websidor. Det var inte mycket att söka där inte. Kan inte förstå alla dessa säljjobb på enbart provision. Stackare som fastnar där.

Sen har förstås tvättmaskinen gått för högtryck, min kompis Ann-Marie var här och bjöd på bl a semla (smakade mums) och tittade på kort.


Just det - tömt minneskorten har jag ju gjort och dessutom bränt en CD-skiva för säkerhets skull med alla bilder på. Man längtar redan tillbaka - jag ska dit igen - det kan jag lova mig själv.

Har också fyllt i uppgifter till Unionen och fått en kallelse till möte på arbetsförmedlingen. Jag antar att det är ganska snabbt - blev arbetslös 4 januari - ska träffa handledaren 1 februari. 1 månad från anmälan till möte? Hur många tappar motivation på vägen? Inte jag i alla fall.
Överst finns också lite bilder från semestern!

2 kommentarer:

  1. Ser helt underbart ut :)
    Snart är det min tur!
    kram

    SvaraRadera
  2. Jaaa, underbart är rätta ordet! Men Krizzy, du lär knappast få det mindre underbart!!
    Kram på er

    SvaraRadera