torsdag 21 januari 2010

Urladdad

Igår kväll var jag med om en riktig urladdning. Jag var i Motala Sporthall och kollade på herrlagets match mot Västerås. Killarna jobbade i uppförsbacke hela matchen, spelade enormt bra och kom ifatt när några minuter återstod av matchen. Ett par minuter kvar tar de ledningen och stämningen var hög hos de få som var i Sporthallen. Tyvärr med 1 minut kvar reducerar Västerås och därefter i slutsekunden får de ett segermål. Puh, vilken pärs, killarna hade verkligen varit värda en seger, men den kommer!!! Och så kommer man hem och det är EM i handboll på TV. Även här blev det förlust för vårt landslag.

Idag är det ett par timmars jobbletande på nätet nu på morgonen. Hoppas att något att söka dykt upp! Kl. 11.00 ska jag träffa SISU och 2 st damer som ska arbeta för MHK under ett halvår. Det ska bli spännande att se vad vi och dessa 2 kan åstadkomma för att locka fler ungdomar till handbollen i Motala. Och även kvällen ägnas åt handbollen - nu är det skolhandboll som gäller. Vi ska starta upp den på nytt här i stan, den har inte spelats på 3 år, men det ska vi ändra på. Hoppas att den kan bli lika populär som den var i forna tider.

Jag behöver också gå en promenad för lustigt nog har kläderna krympt under den vecka jag varit på semester. För det kan väl inte bero på all god mat och dryck man avnjutit?

2 kommentarer:

  1. Hehe, tror inte det beror på maten & drycken inte;)De har väl krympt i tvätten!

    SvaraRadera
  2. Hörrödudu, tänkt på att i Din ålder kan sådana ansträngande urladdningar vara ohälsosamt. Nej gör som AF, vänta och vänta och vänta och.......... slumra in!

    SvaraRadera