torsdag 7 januari 2010

Puh, vilken resa!


Så har jag då varit i Linköping. Men fy vilket väglag - hade jag förstått det så hade jag nog ringt återbud till besöket på TRR. Men det var ett nyttigt besök. Oj, jag har inte gjort min läxa ordentligt, det måste jag ta tag i nu. Jag anmälde mig till 3 kurser - intervjuträning, utnyttja nätverket samt hur man bokar möten. Det ska bli intressant. Kurserna är i februari, så har jag tur är ju min jobbsituation löst då, men om inte så är det ju bra träningstillfällen för framtida intervjuer.

Men vet ni vad som mötte mig när jag klev in här hemma? Jo, stryktvätten!!!! Så nu finns ingen återvändo - jag sätter igång. Måste bli bättre på att strukturera mina dagar. Jag måste nog börja göra ett schema/dag. Innan punkterna är avklarade får jag inte sätta mig vid datorn (förutom min morgontimma, förstås). Den är jätteviktig - kolla dagstidningar, kolla jobbsiter, facebook och min blogg förstås. Kan ju hända någon ny hittat dit och lämnat någon trevlig kommentar.
Nu är det STRYKTVÄTTEN som gäller! Inte göra som min lille Nisse!

2 kommentarer:

  1. Kan tänka mej att man måste strukturera upp sin vardag när man är utan jobb, för annars blir det nog lätt så att man inte får mycket gjort ;)

    Förstår att det var knivigt att köra idag, det har ju kommit ganska mycke nysnö under gårdagen/natten...

    SvaraRadera
  2. Såååån dåligt väglag, jag var livrädd hela vägen till Linköping och hem från Ljungsbro...

    Vill du ha något att fylla dagarna med så finns det tvätt i rappet också :-)

    kram

    SvaraRadera