söndag 3 januari 2010

Söndagsmorgon

Så var det då söndagsmorgon, en lång skön sovmorgon vilket inte är så vanligt för mig. Jag har ju alltid så svårt att sova länge, men idag var faktiskt klockan 08.45 innan jag vaknade. Det var säkert vad jag behövde.

Solen lyser inte, och det blåser lite grann, så vi får se om vi tar den där promenaden på isen idag. Men som ordspråket säger, det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Det blir nog en promenad på isen i alla fall.

Imorgon är det ju dags för första besöket hos arbetsförmedlingen, så det är bäst att se till att vara väl förberedd. Lite fördomar över bemötandet där har jag faktiskt, så det är nog säkrast att försöka "ta bort" det ur huvudet. Jag måste bilda mig en egen uppfattning om hur de jobbar.

Jag hittade också ett par jobb på nätet i går, så att få till ansökningar till dessa måste jag göra idag också. Det är faktiskt ett heltidsjobb att söka jobb. Att försöka att "sticka ut" så att arbetsgivarna lägger märke till min ansökan i den stora mängden, det är faktiskt inte lätt. Det är heller inte lätt att ta fram alla bra saker man faktiskt kan. Typiskt svenskt kanske. Jag tycker också att det är svårt att beskriva kunskaperna - vad är en kunskap?

Undrar om jag kanske får med mig min älskade till IKEA idag? Vi ska göra om lite i mat/vardagsrum framöver och skulle behöva åka dit för att kolla lite möbler. Men Görgen är ju faktiskt ledig fram till torsdag, så vi har ju några dagar till att välja på. Vad underbart - han är ledig 3 dagar till. Sen är det bara 3 arbetsdagar innann vi flyger till Teneriffa. Att åka från sträng kyla till trolig solig - det låter just nu konstigt, men skönt ska det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar