lördag 9 januari 2010

Är jag beroende?

En tidig lördagsmorgon, och internet fungerar inte! Oj vad frusterad jag blev. Har hört talas om att man kan bli beroende, och nu funderar jag på om jag inte är en missbrukare???? Eller är jag bara en brukare?

Det som återstod, var att ta tag i städningen. Bort med julen för den här gången, ner i lådor ska alla saker, för en säker förvaring de närmaste 11 månaderna. Är det inte längre kvar till nästa jul? Och vad nöjd man blir när man fixat det. Hittar säkert någon julsak undangömd någonstans, som vi glömt att plocka ner. Hej då tomten, och välkommen åter 2010!!!!




Nu är det duschen som gäller, ska i väg på handboll - först dammatch därefter herrmatch. Jag hoppas verkligen att herrarna tar sin första seger för säsongen i dag. Det är de värda efter allt slit. Någon gång måste turen och skickligheten ge resultat. Därefter blir det lite födelsedagskalas hos Cilla. Ska bli trevligt!

2 kommentarer:

  1. Hej Elsa!
    Ja,välkommen i klubben.Vad vi har arbetsförmedlingen till har jag inte fattat.Trots att jag varit arbetslös i snart 1 1/2 år.Skrota denna instans.Pappersvändare och byråkrater.Att få "hjälp " därifrån njae,det finns inte.
    Trr har hjälpt mig med lite kurser om jobbsökeri.
    Det har varit ganska bra,men sedan är det stopp där oxå.
    Ska man hitta något måste man ligga i själv och det har du inga problem med.
    Dig är det fart på.
    Men arbetsmarknaden idag är stenhård konkuranser är stor,åtminstonde för mig.
    Hittade 14 jobb på raken som jag sökte,inte en enda intervju.Jag har varit på en i juni förra året,de sökte 3st och jag blev fjärde man.
    Så det är lite nattsvart.
    Men för din del Elsa så tror jag att det ser bra ut.Det finns en hel del jobb där du passar in med dina meriter.
    Men jag ger inte upp,skickar spontansökningar ringer och skriver.Det gäller bara att företagen vaknar snart för sedan är det försent,när vi som är bäst har fått jobb! Eller hur?
    Må så gott och kram på dig/Ywonne

    SvaraRadera
  2. Kul att du hittat till bloggen, Yvonne! Vi för hålla kontakten och peppa varandra. Kanske kan ses någon dag???

    SvaraRadera