tisdag 26 januari 2010

Lite kaos


Igår blev det lite kaos i mitt liv. Började lugnt vid datorn, åkte till frissan (oh, vad skönt att bli av med lite), fixade telefon och sen hem. Det var då det började:

Upptäcker att jag har bara 35 minuter tills jag ska möta upp våra praktikanter i klubblokalen. Men när jag kör in på vår väg, möter jag en kille som skulle göra ett kort besök hos oss. Ok det hinner jag. Men precis när vi kommit in genom dörren, då kommer katten - DÖDSHUNGRIG - Bäst att öppna lite kattmat, samtidigt ringer telefonen. En kär vänner ringer för att höra hur jag mår. Härligt med sådana vänner! Katten får mat, lägger in några vedpinnar i spisen, pratar i telefonen och killen väntar. Då ringer mobiltelefonen - en man presenterar sig och berättar att han har mitt CV i sin hand, berättar var han fått det ifrån och så säger han - jag vill gärna träffa dig. Pang på rödbetan - någon har blivit intresserad av mitt CV, vill träffa mig. TACK! Avslutar samtalet med kompisen, pratar vidare med mannen och bokar tid, avslutar samtalet och tar hand om killen som kom hit. Jag kan säga - nu har de 35 minuter jag hade tillgodo passerat! Så här fortsatte hela dagen, men jag avslutade den i lugn och ro, med ett glas gott rödvin vid 21.00.

Idag är en ny dag - fylld med nya utmaningar. Först ska jag träffa mannen som ringde i går. Oerhört spännande att se vad han har i kikaren. Därefter till Vätternrundan för avtalsskrivning. MHK ska ju jobba under rundan. Träffa praktikanterna en stund. Sen ska jag faktiskt hem och ägna mig åt mina ansökningar. Nu måste det bli ordning och reda på den saken.

2 kommentarer:

  1. Har Du semesterfunderat på idén jag gav Dig? Kanske det inte behöver funderas så mycket mer nu när Du har fått napp. Lycka till med fiskafänget!

    SvaraRadera
  2. En härlig intervju idag. Kan finnas stor potential, om de bestämmer sig för att anställa mig.

    SvaraRadera