måndag 11 januari 2010

Vanlig måndag

Nu är 2010 års första "vanliga" måndag här. Det är bara vanliga, hela veckor fram till påsk. Men inte är det så att julen varar än till påska? Det känns så härligt när man kollar ut genom fönstret och ser solen stråla över isen. Som jag sagt tidigare - det är härligt när det verkligen är vinter. Visserligen ska vi idag packa ner sommarkläderna för en vecka på Teneriffa, så det blir lite kontraster de närmaste dagarna. Men jag gillar ändå vintern.

Jag har lite småsaker som måste fixas idag, framför allt ett par MHK-saker som måste åtgärdas. Och så måste jag ägna ett par timmar till att kolla om det dykt upp några nya jobb att söka. Det är den viktigaste uppgiften idag. Tvättstugan måste också få sig en omgång, otroligt stökigt där just nu.

Ett telefonsamtal till syster yster måste jag också få till. Och när jag tänker på henne, dyker en händelse på nyårsaftonen morgon upp. Telefonen ringer, en man finns i andra änden som säger: "Kan du gissa vem jag är? Du ska strax få en ledtråd". Jag fattar absolut ingenting. Mannen fortsätter: "Vad gjorde du för 10 år sedan?". Jag tänkte så det knakade, hur såg livet ut då? En sak dyker upp - det var nyårsafton inför milleniumskiftet. Aha, det är Janne i andra ändan av telefonlinjen. Och det var det. Janne och hans Kerstin är min systers goda vänner, bosatta i Stockholm. Vid milleniumskiftet bodde ju även jag i Stockholm och vid den tiden var jag oftast ganska ensam. Då kom Kerstin och Janne till min "räddning". Jag firade nyåret tillsammans med dessa härliga människor. Vi stod på Söder och såg det storslagna fyrverkeri som lyste upp Stockholmsnatten. Janne och Kerstin hade vid frukosten på nyårsafton reflekterat över de sista 10 åren och fick då ingivelsen att ringa lilla mig för att önska ett gott nytt år. Det var en härlig överraskning.

1 kommentar:

  1. Jag kommer också ihåg vad jag gjorde Milleniumskiftet. Var i Stockholm och hälsade på dig.... Micke, Anna, Petter och Helmer. Vi gjorde oss fina tillsammans och du åkte till Janne och Kerstin medan vi var på Collage och sedan på Europe när de spelade Final Countdown....magiskt!

    Ses förhoppningsvis på flygplatsen imorgon då!

    Kram kram kram

    SvaraRadera