lördag 23 januari 2010

Plast = Tupperware!



Oj vad fort det går. Idag är det den 23:e jan, årets första månad snart slut. Och jag ska ha ett Tupperware-party. Tyvärr har jag missat att bjuda in ordentligt, så det blir inte många gäster. Men vi ska titta, klämma, känna på produkterna - precis som brukligt. Tupperware brukar ju vara alla mäns förtjusning, eller hur?

Vad har dessa produkter som inte andra plastprodukter har? För min egen del tycker jag att de är oftast väldigt funktionella, lång livstid - livstids garanti om de sköts rätt. Men eftersom jag är lite lat, så kör jag en del produkter i diskmaskinen. Det gör att garantin inte gäller. Nu börjar de lansera produkter som håller för diskmaskinen, vilket gör att jag blir intresserad på nytt. Kanske att någon av mina gäster och jag själv köper något idag.

Nu kan jag inte sitta och blogga längre - gästerna måste ju få något att äta. På med ugnen, baka något smaskigt, förbereda lunchen, oj det är ju melodikrysset kl. 10.00. Kan lova att det blir en lugn lördagskväll - soffan lockar säkert och så är det sista avsnittet av Stjärnorna på slottet.

3 kommentarer:

  1. Tupperware har bra grejer, men det är ju så jävla dyrt....
    Sist jag var på "party" köpte jag en helt enormt bra ostkupa som inte släpper ut någon lukt alls och dessvärre också en "ostrivare" som var totalt värdelös, så köp inte en sån!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Är brorsan ute och skottar tallbarr eller han är i uthuset och företar sig navelskådning? Stackarn, utkörd från hemmet utan mysse o våntar....

    SvaraRadera
  3. Han låg på sängen och snarkade i flera timmar.

    SvaraRadera