onsdag 27 januari 2010

Hemmet ska uppdateras


Vilken härlig intervju jag var på i går. Det är en verksamhet som befinner sig i uppstartsskedet och beroende på hur organisationen kommer att se ut kan det finnas plats för mig. De tänkta uppgifterna är så perfekta för mig - jag vill börja IDAG. Lite otäckt att känna så här, jag måste landa och inse att inget är klart. Men hoppet är det sista som överger människan. Jag måste också ge Unionens A-kassa en stor eloge. Jag har fått svar på mina frågor DIREKT. En mycket snabb återkoppling på alla frågetecken som funnits. Hoppas fler får detta bemötande.

Idag ska vårt hem uppdateras lite. Åker till stan för att handla nytt överkast, kuddar och lite annat smått och gott. Kommer att kännas kanonskönt att slänga lite gamla lakan som av ren slentrian finns kvar i byrån. Trots snöandet utanför fönstret, så kanske lite vårkänsla kommer in innanför våra dörrar. Ska också bjuda in våra grannar till lite korvgrillning på lördag. Tycker det skulle vara kul att träffas även vintertid, så att grilla lite pinnbröd och avsluta med lite soppa här hemma kan väl vara en trevlig aktivitet. Hoppas de nappar!!!

Ska också titta till tjejerna på kansliet och ikväll blir det bingo i Folkets park. Jag får ju inte glömma bort att kolla alla jobbsajter också, jag är ju faktiskt arbetslös!!!!

3 kommentarer:

  1. Hej!

    jag hoppas så på det här jobbet för dej...
    Korvgrillning låter trevligt, klart de nappar :)
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, som sagt, Du är ju arbetslös..........än så länge, men vänta bara tills Du ska börja jobba också! Hur f-n ska Du hinna?

    SvaraRadera
  3. Jag brukar alltid hinna, ibland blir kanske inte riktigt allt gjort som jag vill. Men skam den som ger sig.

    SvaraRadera