torsdag 7 januari 2010

Trygghetsrådet

Idag var det inte sovmorgon. 05.40 steg jag upp, lite frukost och Motala Tidning. Det gnistrar och glimmar i snön utanför fönstret och brasan som min älskade tände innan han åkte till jobbet sprakar lite i öppna spisen. Det är en toppenmorgon.

Idag ska jag som sagt till Linköping, träffa min rådgivare Gunnel på Trygghetsrådet. Vi ska gå igenom den test som vi gjorde på kompetensutvecklingskursen. Vi ska också gå igenom vad jag kan gå för fler utbildningar - det finns faktiskt några som verkar intressanta.

Kanske att jag också tar en tur till Pillan och barnen om de är hemma. Det gäller ju att få ut så mycket som möjligt av Linköpingsresan. Jag måste också komma ihåg att skicka ytterligare papper till Unionen, nu var det om inkomstförsäkringen. Det är otroligt mycket som ska fyllas i för att ersättningar vid arbetslöshet ska utgå. Stackars de som blir arbetslösa och inte själv orkar ta reda på allt. Vem kan hjälpa dessa att få rätt förutsättningar?

Ikväll ska vi starta upp en arbetsgrupp i Motala Handbollkamrater. Vi ska jobba fram hur vi ska kunna starta upp skolhandbollen igen. Hoppas att det kommer fram många bra synpunkter som vi kan jobba vidare med. Min förväntningar är som vanligt höga. Skolhandboll är en livsviktig nerv för fortsatt handboll här i staden. Vi måste få handbollen att bli attraktiv.

Måste nog försöka att börja plocka bort julen också, och tyvärr fick stryktvätten ligga kvar så den måste också tas om hand idag. Men stryka är bland det tråkigaste som finns........ men måste ju fixas!

1 kommentar: